Rekabetin yoğun olduğu internet dünyası, web sitesi yöneticilerine sürekli olarak tetikte olmayı hatırlatmaktadır. Çünkü, güncellenmeyen, güncel kuralları yakalayamayan, bu kurallara göre hareket edemeyen web siteleri arama sonuçlarında daha az gösterilecek ve organik ziyaretçi sayısı oldukça düşecektir. Bu sebeple arama motorlarının algoritmalarına göre hareket edip bu algoritmaların taleplerine göre web sitesini revize etmek gerekmektedir. Arama motorlarına uyumlu olmanın en büyük getirisi, herhangi bir ek ücret ödemeden, yapılacak tek seferlik yatırım veya belirli aralıklarla yapılan düzenlemeler sayesinde organik ziyaretçi alabilmektir. Organik ziyaretçi demek, hedef kitlenin web sitesine girmesi ve bunun sonucunda web sitesine getiri sağlayacak sınıflardaki kullanıcıya dönüşmeleridir.
Kurumsal web siteleri yukarıda bahsettiğimiz tüm bu sebeplerle arama motorlarına uyumlu olmalıdır. Bu yazımızda, kurumsal web sitesini Google’da üst sıralara çıkarabilecek birkaç kuraldan bahsedeceğiz.
Google’da üst sıralarda çıkmak için yapılması gereken ilk şey internet sitesinin tamamen özgün içeriklerden oluşmasıdır. Kopya içeriklerin internet sayfalarında kullanılması, arama sonuçlarında bu sayfaların ilk sayfada gösterilmemesine sebep olmaktadır. Bu nedenle, kurumsal web sitesinin tüm sayfaları mutlaka özgün içerikle doldurulması gerekmektedir. Özgün içerikten kastımız büyük oranda metin ve görsel içeriktir. Metinlerin yeterli uzunlukta olması, görsellerin benzersiz şekilde üretilmiş olmaları, üst sıralara çıkmanın en önemli noktasıdır. Bir internet sayfasının en az 300 kelime uzunluğunda özgün içerikle doldurulması gerekmektedir. Daha uzun metinler, cümle tekrarları, bilgiden yoksunluk gibi durumlar haricinde daha faydalı olmaktadırlar.
Kurumsal web sitesinin ana sayfası dahil, hakkımızda, ürünler, referanslar, hizmetler, iletişim, ürün kategorileri gibi kaç adet alt sayfası varsa tümünde bu kural işletilmesi gerekmektedir. Bunu sağlamış web siteleri üst sıralarda çıkmanın büyük bir mesafesini kat etmiş olmaktadırlar.
Bir internet sayfasının ve bir internet sitesinin arama motorlarının üst sıralarında çıkmaları için SEO yani arama motoru optimizasyonu yapmaları gerekmektedir. Google’da üst sıralara çıkmanın kurallarından biri de algoritmaların talep ettiği kurallara uymaktır. Özgün içerik SEO’nun en önemli kuralıdır. Ama bu metin belirli kurallara göre yazılmalıdır. HTML etiketleme, anahtar kelime kullanımı, başlık hiyerarşisi, yardımcı anahtar kelimelerin kullanımı, linkleme, görsel kullanımı gibi tüm alt kurallar SEO kurallarını oluşturur. Bu kurallara göre yazılan metinler üst sıralarda çıkabilir. Ayrıca, sitenin genelinde doğru linkleme yapmak, iç SEO ile beraber dış SEO’nun yapılması da gerekmektedir. Özellikle, SEO çalışmasının sadece site içerisinde kalmaması, site dışında da backlink almak gibi çalışmaların yapılması gerekmektedir. Tüm bu çalışmalar neticesinde Google’da üst sıralarda çıkmak daha kolay olacaktır.
Az önce bahsettiğimiz SEO kurallarında, site dışında backlink almak maddesini de saymıştık. Sosyal medya platformları hem backlink almak, hem de ziyaretçi elde etmek için en önemli ortamlardan bir tanesidir. Sosyal medyada kurumsal olarak bulunmak, link paylaşmanın en kolay yoludur. Bu sebeple kurumsal web sitesinin, sosyal ağlarda hesaplarının olması ve düzenli olarak paylaşımlar yapılması gerekmektedir.
Bunlara ek olarak, internet sayfalarının sosyal medya sitelerinde paylaşılmaları da Google’da üst sıralarda çıkmak için faydası bulunmaktadır. Farklı kişiler tarafından sosyal medyada paylaşılan web site linkleri, sosyal medya ziyaretçisi getirecek ve bu, sayfanın paylaşılmaya değer bir sayfa olduğunu Google’a bildirecektir. Üst sıralarda çıkmanın yardımcı kurallarından birisi olan sosyal medya paylaşımları ihmal edilmeye gelmeyen bir kuraldır.
Devir mobil internet devri olduğuna göre, bir kurumsal web sitesi de mutlaka ama mutlaka mobil uyumlu olmalıdır. Zira mobil uyumlu olmayan web sitesi Google tarafından daha alt sıralarda gösterilmektedir. Birçok web sitesinin trafiğinin büyük çoğunluğunun mobilden geldiği bilinmektedir. Bu sebeple, altyapısı hazırlanan kurumsal web sitesi sadece bilgisayar tarayıcısında değil mobil cihazlarda da açılacak şekilde tasarlanmalıdır.
Gelelim en önemli kurallardan birisine. Google, site içeriği harika da olsa, sayfalar kurallara uygun hazırlanmış da olsa, yavaş açılan web sitelerine daha az ziyaretçi göndermektedir. Bu nedenle, hızlı açılan bir web sitesi kurmak gerekmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken iki husus vardır. Hızlı açılan bir web sitesi, kodu düzgün yazılmış, sunucuyu yormayan bir altyapıda olmalıdır. Altyapısı buna uygun olmayan siteler hızlı bir web hosting’te de olsalar yavaş açılacaklardır. Ama, yavaş bir web hosting hızlı bir siteyi de yavaş açacağından ikinci husus devreye girecektir. Ne olursa olsun, hızlı açılan bir web sitesi için hızlı bir web hosting’e ihtiyaç vardır. Bu sebeple, Netinternet’in sizlere sunduğu, hızlı web hosting paketlerini incelemenizi tavsiye ederiz. Unutmayın ki hızlı açılan web sitesi Google’da, aynı kategorideki yavaş web sitesinin üstünde çıkacaktır.
Son olarak, Google’ın yakın bir zamanda özellikle duyurduğu bir konuya değineceğiz: Güvenli web sitesi. Kategorisi ne olursa olsun, güvenli web siteleri, güvensiz web sitelerinin üstünde çıkmaktadır. Güvenli web sitesi özelliği sağlayan da SSL sertifikasıdır. SSL sertifikası site linklerini http’den https’e çevirmektedir. Güvenli olan web sitesi bilgi sızdırmak isteyen kötü niyetli kişilerin önünde bir duvar olarak SSL sertifikalarını kullanmaktadırlar. Bu nedenle Google bu sitelere daha fazla önem vermektedir. Kurumsal web sitenizin üst sıralarda çıkmasını istiyorsanız SSL sertifikası kullanmalısınız. Netinternet olarak en iyi SSL sertifikalarını sizlere sunuyoruz. SSL sertifikası sayfamızı ziyaret ederek kurumsal web sitenize uygun SSL sertifikasını edinebilirsiniz.
cPanel Web Hosting ile gelişmiş yönetim paneli ile hizmetinizi yönetin.
Paketleri İncele