Merhaba,
Kurumsal e-posta servisimizi webmail üzerinden kullanabildiğiniz gibi, outlook ve thunderbird gibi farklı mail programları üzerinde de kullanabilirsiniz.Bu makalemizde kurumsal e-posta servisimizin outlook üzerinden kullanılabilmesi için gerekli ayarlar hakkında bilgi vereceğim.
Outlook üzerinde yeni bir hesap ekle dedikten sonra bilgilerin girileceği sayfada aşağıdaki şekilde mail ve sunucu bilgilerini giriyoruz. Mail kurulumunu IMAP ya da POP3 olarak kurma tercihi tamamen size aittir.Ancak eğer IMAP olarak kurarsanız mailleriniz hem webmail üzerinde hemde outlook üzerinde tutulacaktır.Bu sayede kişisel bilgisayarınızda değilseniz bile webmail üzerinden maillerinizi kontrol edebilirsiniz.
Burada dikkat edilmesi gereken nokta gelen ve giden sunucu bölümleridir.Kurumsal e-posta servisimizde özel bir mail sunucusu kullanıldığı için sunucu hostname adı gelen ve giden sunucu kısmına yazılmalıdır. mail.domain.com şeklide kullanacağınız alan adı ile ilgili bilgileri yazarsanız eğer hatalı giriş yapmış olacaksınız ve ayarları sınama ekranında hata alacaksınız.
Yukarıdaki resimdeki şekilde bilgileri girdikten sonra “Diğer Ayarlar” butonuna tıklayarak işleme devam ediyoruz. Açılan pencerede ikinci sekmedeki “Giden Sunucu” kısmındaki SMTP doğrulama bölümünü işaretliyoruz.
Bu işlemden sonra 3. sekmedeki Giden Sunucu tabına geliyoruz ve burada gelen ve giden sunucu için port ayarlarını yapıyoruz.Outlook 2013 üzerinde Gelen ve Giden sunucu için port ayarlarını “Otomatik” olarak seçmemiz yeterli olacaktır.
Ayarlarımızı resimdeki şekilde yaptıktan sonra ana ayar ekranından “İleri” butonuna tıklayarak hesap ayarlarının sınanması işlemini başlatabiliriz.Eğer ayarlarınızda bir sorun yok ise gelen ve giden sunucu sınamalarında tamamlandı mesajlarını görebilirsiniz.
ÖNEMLİ NOT:Outlook 2010 versiyonundan daha düşük bir versiyon kullanıyorsanız port ayarları hariç diğer tüm ayarları aynı şekilde yapmanız gerekmektedir. Alt versiyonlarda Giden sunucu port ayarları için aşağıdaki şekilde ayarları yapmanız yeterli olacaktır.